Meer artikelen

Guido Heezen: “Op het juiste moment de juiste vragen stellen aan de juiste persoon.”

Employee experience verbeteren door te luisteren: zo doe je dat

Zorgen voor een optimale employee experience is belangrijker dan ooit. En dat begint bij goed luisteren naar medewerkers. Maar hoe doe je dat? "Je moet continu weten wat er speelt", zegt Guido Heezen, eigenaar van employee feedback-specialist...

Zo voorspel je wanneer jongeren stoppen met hun bijbaan

Zo voorspel je wanneer jongeren stoppen met hun bijbaan

Sommige bedrijven moeten het hebben van jongeren die een bijbaan bij hen hebben. Deze jongeren vertrekken altijd weer een keer, maar wanneer? Dit moment is waardevol om te weten én is te voorspellen, zegt Chantal Rebers, salesmanager bij...

Huis van Werkvermogen bevordert open dialoog over duurzame inzetbaarheid

Huis van Werkvermogen bevordert open dialoog over duurzame...

Jeugdhulp Friesland werkt sinds twee jaar met het Huis van Werkvermogen, een model om de duurzame inzetbaarheid te bevorderen. De eerste resultaten zijn positief. De jaargesprekken zijn meer een dialoog geworden en worden als prettiger ervaren....

Slechts 29 procent van de medewerkers is enthousiast over nieuwe werkgever

Slechts 29 procent van de medewerkers is enthousiast over nieuwe...

Nog geen derde van de medewerkers die net gestart is bij een organisatie, is promotor van hun nieuwe werkgever. 26% praat zelfs negatief tijdens de onboarding fase over zijn of haar nieuwe werkgever. Dit blijkt uit het eerste onderzoek naar de...

Divers personeelsbestand uitdaging voor HRM telecombedrijven

Divers personeelsbestand uitdaging voor HRM telecombedrijven

De markt van telecombedrijven zoals internetproviders en telecom- en mobiele telefoonaanbieders is sterk in beweging. Dat zorgt intern voor grote uitdagingen op het gebied van HRM, bijvoorbeeld om de juiste talenten te werven en binden. Het diverse...

Best practice: blije werknemers bij Bynder

Best practice: blije werknemers bij Bynder

Bynder, een techbedrijf met 300 medewerkers, heeft de ambitie om een topwerkgever te worden en voegt de daad bij het woord.

Equipment sector kijkt voor organisatieontwikkeling sterk naar employee experience

Equipment sector kijkt voor organisatieontwikkeling sterk naar...

Het is een oude HR-wijsheid: vooral tevreden personeel zorgt voor tevreden klanten. Dat geldt overal, maar nergens zo sterk als in de technische Equipment sector.

Krappe arbeidsmarkt: meer tevredenheidsonderzoek arbeidsbemiddelaars

Krappe arbeidsmarkt: meer tevredenheidsonderzoek arbeidsbemiddelaars

Door de krappe arbeidsmarkt wordt tevredenheidsonderzoek bij de werving van personeel steeds belangrijker. Dat geldt voor werkgevers, maar ook voor bemiddelaars op de arbeidsmarkt.

Checklist 10 stappen naar een succesvol MTO

Checklist 10 stappen naar een succesvol MTO

Of u nu gaat voor bevlogenheid, betrokkenheid of toch voor medewerkerstevredenheid, de meeste organisaties willen graag weten wat er leeft onder de medewerkers. Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek gaat u actief op zoek naar feedback.

MTO nieuwe stijl: wat levert het op?

MTO nieuwe stijl: wat levert het op?

Het meten van de beleving en tevredenheid van medewerkers biedt bedrijven veel kansen. Toch zien medewerkers, leidinggevenden en HR-professionals vaak flink op tegen het onderzoek naar de medewerkerstevredenheid (MTO). Onnodig! Want met moderne,...